مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: تا پایان روز گذشته ۱۷۶ هزار نفر از خراسان رضوی ثبت‌نام خود در سامانه سماح را قطعی کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود این آمار امروز از ۱۸۰ هزار نفر عبور کند.

ثبت‌نام قطعی ۱۸۰ هزار زائر از خراسان رضوی برای اربعین ۱۴۰۲

به گزارش قدس خراسان، عباس خداشناس در خصوص میزان زائران ثبت‌نامی از خراسان رضوی در سامانه سماح اظهار کرد: تا پایان روز گذشته بیش از ۱۷۶ هزار زائر اربعین از خراسان رضوی به صورت قطعی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود این آمار امروز از ۱۸۰ هزار نفر عبور کند.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی افزود: زائران اربعین تا ۳ روز مانده به اربعین مهلت دارند در سمانه سماح ثبت‌نام خود را قطعی کنند.

وی گفت: همچنین ۲۵ نفر نیروی امداد و راهنما از جمع کارگزاران سازمان حج و زیارت خراسان رضوی به شهرهای مختلف عراق و مسیر پیاده‌روی اعزام خواهند شد تا با استفاده از اپکلیشن‌هایی که در اختیار دارند به زائرانی که دچار سردرگمی شده و یا مسیری را قیف می‌کنند، ارائه خدمات می‌کند.

خداشناس در خصوص راه‌اندازی کاروان‌های کوچک در پتلفرم دیوار و دریافت هزینه کرایه از زائران به ازای جابجایی آنان از مشهد تا مرز و بالعکس، تصریح کرد: بعضا این کاروان‌های کوچک ساماندهی شده نیست و ممکن است کلاه‌برداری هم در برخی از این کاروان‌ها صورت بگیرد.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی تاکید کرد: در طرح اربعین سازمان حج و زیارت فقط ساماندهی زائران در حوزه ثبت‌نام در سامانه سماح انجام وظیفه می‌کند و مابقی امور بر عهده ستاد اربعین است. ساماندهی و نظارت بر این کاروان‌ها که در پتلفرم دیوار آگهی می‌دهند، بر عهده ستاد اربعین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.